Zinek: Účinky a vše, co o něm potřebujete vědět

Zinek patří mezi hlavní minerály, které jsou pro správné fungování lidského organismu nezbytné.

Zinek je součástí každé buňky a orgánu, jeho účinky tak zasahují do mnoha fyziologických procesů v těle. Svými vlastnostmi ovlivňuje nejen zdraví ale celkovou kvalitu života. Zinek je stopový prvek, který potřebujeme doplňovat po celý život.

 

Kde zinek pomáhá?

  • Od početí do stáří

Pokud plánujete početí miminka je vhodné se zaměřit na doplnění zinku, neboť výrazně ovlivňuje hormonální rovnováhu ženy a kvalitu a množství spermií muže. 

Nastávající maminka potřebuje dostatek tohoto minerálu pro správný vývoj plodu a v době kojení jeho potřebné denní množství dokonce stoupá.

Děti a adolescenti potřebují zinek ke správnému a dostatečné růstu. 

U seniorů ovšem klesá schopnost získat minerál čistě ze stravy a je nutné jej doplňovat ve formě přírodního zinku, který se nachází např. v našem potravinovém doplňku VENIRA Zinek obr kapslí

  • Při zvýšených nárocích na lidský organismus

V době zvýšeného výskytu respiračních onemocnění, je vhodné zaměřit svou pozornost na dostatečný příjem zinku, jež přispívá ke správné funkci imunitního systému. Funkce imunitního systému je snižována stresem, který je v dnešní uspěchané době enormní. Dostatečný přísun zinku pozitivně ovlivňuje funkci nervové soustavy, čímž přispívá k odolnosti organismu ale také lepší náladě, která opět ovlivňuje zdraví. 

Lidský organismus vystavený dlouhodobému stresu je náchylný k chronickým zánětům, které vedou k řadě civilizačních onemocnění. Zinek je důležitou součásti prevence proti kardiovaskulárním onemocněním či nejčastěji se vyskytujícím druhům rakoviny.

Zinek je výživou pro mozek, a tak se opět významnou mírou podílí na eliminaci Alzheimerovy či Parkinsonovy nemoci.

 

 

 

Zinek – výživa pro pleť, vlasy i nehty

  • Kůže

Zinek chrání pleť před působením volných radikálů, čímž přispívá k ochraně před předčasným buněčným stárnutím. Zároveň je nezastupitelným prvkem při léčbě akné, neboť zmírňuje zánět, potlačuje růst bakterií a snižuje aktivitu mazových žlázek.

Pleť obličeje a pokožka těla jsou jednou z oblastí, které jsou nejčastěji vystaveny pohledům okolí, proto všichni toužíme, aby byla zdravá, pružná a vitální. Zinek je nezbytný pro syntézu kolagenu, jež je hlavním prvkem pojivových a podpůrných tkání. Podílí se dále na regeneračních a hojivých procesech. Příznivě působí při léčbě odřenin, popálenin, proleženin ale také při hojení vředů, kam můžeme zařadit i léčbu hemeroidů.

  • Vlasy

Zdravá pleť doplněná zářícími vlasy a pevnými nehty tvoří vrchol krásy. I tady hraje zinek nezastupitelnou úlohu. Příznivě působí proti vypadávání vlasů, ovlivňuje přirozenou hydrataci, a tak vaše vlasy zůstávají nádherně lesklé a zdravé. 

  • Nehty

Vlivem nevhodné péče, používáním dezinfekcí a čistících saponátů se stávají nehty křehké a lámavé. I zde zinek pomáhá chrání nehet a nehtové lůžko. Svými vlastnostmi je také pomocníkem při léčbě nepříjemných nehtových plísní.

Z výčtu účinků a vlastností zinku jsme pochopili, že je nepostradatelným prvkem v našem těle. Je potřebný pro krásné vlasy, pevné nehty a zdravou pleť. Proto je obsažen i v našich kapslích podporujících zdraví vlasů, nehtů a pleti. 

 

Zdroje zinku

Potřebná denní dávka zinku se mění s věkem i v rámci životních fází. Těhotné a kojící ženy, senioři, sportovci, vegetariáni a vegani by kromě zinku získaného z potravy měli zařadit i příjem zinku formou potravinových doplňků. V případě vegetariánu a veganu je riziko nízkého zastoupení zinku dáno náročnějším vstřebáváním zinku z rostlinné stravy do těla. 

Pestrá a vyvážená strava ideálně v co nejčistší kvalitě je důležitá pro zdraví fyzické a duševní.

Jaké potraviny jsou na zinek bohaté:

  • mořské plody – ústřice, mušle, krevety, humři, krabi,
  • ryby – losos, sardinky a další,
  • maso – hovězí, vepřové, jehněčí, krůtí a kuřecí,
  • luštěniny – fazole, čočka, cizrna,
  • obilniny – oves, hnědá rýže, quinoa,
  • ořechy a semínka – dýňová a slunečnicová semínka, kešu, vlašské ořechy,
  • zelenina – hrášek, kapusta, chřest
  • mléčné výrobky,
  • vejce,
  • houby

 

 

Symptomy při nedostatku zinku

  • chronický průjem,
  • imunitní nedostatečnost,
  • suchá kůže,
  • padající vlasy,
  • problémy s hojením ran,
  • poruchy růstu,
  • poruchy plodnosti,
  • nechutenství (zvýšené riziko v případě bulimie, anorexie či Crohnově nemoci).

Pokud jste zaznamenali některý z těchto zdravotních problémů sami u sebe, zkuste se zaměřit na skladbu jídelníčku a dopřejte si péči v podobě potravinového doplňku. Jako například náš VENIRA zinek.

 

Zpět do obchodu